Benchmarking Competitiu
Sap com comparar-se amb la seva competència directa?
Sap quin és el retorn de la inversió dels seus esforços de màrqueting digital?
Qualsevol especialista en màrqueting experimenta alguna d’aquestes inquietuds diàriament, si no és que les experimenta totes. I la resposta? Benchmarking.
El benchmarking competitiu és tant un procés com una tàctica d’investigació.
Pot mesurar i avaluar les capacitats actuals de la seva empresa enfront dels competidors, així com a la indústria, el que contribuirà a identificar noves oportunitats o àrees de millora. En poques paraules, trobarà les bretxes entre on es troba el seu negoci ara i on desitja que sigui.
Incorporar una avaluació comparativa als seus esforços de màrqueting digital pot proporcionar un seguiment i un mesurament més precís de l’èxit de les seves estratègies, des del SEO fins la ràtio de conversió, fins i tot amb correu electrònic i xarxes socials.
Com el Benchmarking farà que millori la seva competitivitat
Abans de començar qualsevol acció de benchmarking, ha de definir els objectius de la seva pròpia empresa.
La millor pràctica és assegurar-se que els objectius que selecciona siguin específics i quantificables per permetre-li obtenir conclusions basades en dades durant el propi procés d’avaluació.
Començar amb el benchmarking competitiu no és una tasca aclaparadora. Com a part de l’avaluació general dels seus esforços de màrqueting tindrà documentada la major part de la feina. Es tracta simplement de posar-ho tot junt de tal manera que es pugui utilitzar per a realitzar avaluacions comparatives.
El primer pas serà completar una avaluació de les seves activitats de màrqueting digital existents, inclosa la freqüència, el compromís i l’efecte que han tingut en el seu negoci.
Aquesta instantània serà la força rectora de les seves activitats d’avaluació comparativa i s’utilitzarà com a referència per ajudar a seguir millorant.
Necessita una anàlisi de la competència per incrementar el seu abast?
Contacti amb nosaltres i estarem encantats d’assessorar-li.
Com desenvolupem el seu Benchmarking competitiu
A l’igual que els seus objectius, la seva avaluació comparativa ha de ser detallada, però també clara i senzilla per recolzar l’acció.
A Artística Studios limitem el seu enfocament a activitats de màrqueting específiques, perquè quan es tracta de fer un benchmarking competitiu existeixen innombrables variables que podem utilitzar. El mateix pot dir-se de totes les activitats de màrqueting de la seva empresa.
La millor pràctica és triar entre una i tres activitats de màrqueting que porta a terme actualment, des de l’anàlisi del seu lloc web i les seves xarxes socials fins al seu email màrqueting. No obstant això, triarem les activitats que millor reflecteixin els seus objectius generals.
Una vegada que establim les seves metes i enfocament, recopilem una llista de competidors amb els quals s’ha de comparar i fem una instantània en funció de les seves accions, mètriques i enfocament.
Sens dubte, la millor pràctica és identificar les diverses fortaleses i debilitats del seu negoci i els seus competidors en funció dels seus objectius.
Per això, un cop completada la primera ronda d’anàlisi, fem una ullada honesta a la seva posició i desenvolupem un informe que li proporcioni una vista realista d’on es troba actualment amb dades comparatives respecte a la seva llista de competidors.
- Objectius? Fet.
- Mètriques? Fet.
- Competidors? Fet.
Ara és el moment perquè Artística Studios desenvolupi el seu pla d’acció per assolir els seus objectius utilitzant les dades que hem descobert durant l’anàlisi de la competència.